Verzendkosten & Retourneren

Alle bestellingen bij Jeans Barn worden netjes door DHL thuisbezorgd. Mocht een artikel niet op voorraad zijn dan informeren wij u hierover per e-mail.
Wanneer u uw bestelling bij ons op een werkdag vóór 15.00 uur plaatst, wordt de bestelling diezelfde dag nog verstuurd en levert DHL in de regel de volgende dag.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen door DHL. Op zon- en feestdagen verzenden wij niet (tevens levert DHL dan niet.)

Wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u een Track & Trace code per mail. Zo kunt u altijd zien wat de actuele status van uw bestelling is en wanneer deze geleverd gaat worden. Wilt u niet dat uw pakket eventueel bij de buren afgeleverd wordt, geef dit dan duidelijk aan. Bent u niet thuis? Geen probleem; wanneer uw bestelling door de brievenbus past, hoeft er niemand voor thuis te blijven. Bent u niet in de gelegenheid om het pakket in ontvangst te nemen, dan wordt de volgende dag nogmaals geprobeerd het pakket af te leveren. Daarna kunt u het ophalen bij het postkantoor in uw woonplaats.

Als u na 7 werkdagen nog steeds niets heeft ontvangen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer: +31(0) 73 522 63 33 of via de mail: info@jeansbarn.nl . Wij starten dan een onderzoek naar de oorzaak van dit probleem.

 

Verzendkosten

Wij rekenen boven de €75 GEEN verzendkosten voor Nederland. Bij bestellingen onder €75 brengen wij €4.95 in rekening. Voor Europa geldt: boven €99.00 GRATIS verzending. De tarieven onder de €99.00 zijn als volgt:

  • België: € 6,95
  • Duitsland: € 6,95
  • Frankrijk: € 9,95
  • Zwitserland: € 14,95
  • Italië: € 14,95
  • Oostenrijk: € 14,95
  • De rest van Europa: €19.95

 

Retourneren

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden, dat geldt ook voor alle afgeprijsde artikelen. Het is uiteraard ook toegestaan om het te artikel direct te retourneren in het filiaal van Jeans Barn te Rosmalen. In dat geval heeft u uiteraard geen verzendkosten en krijgt u direct uw geld terug. 

Retourbeleid 

Wanneer u een retour wilt aanmelden kan dit door middel van een mailtje te sturen naar info@jeansbarn.nl. U vermeld in het onderwerp uw bestelnummer en geeft in de mail de reden aan. Wanneer wij de mail hebben ontvangen en verwerkt, sturen wij u een label retour van DHL. Hierbij stemt u in dat wij de retourkosten van normaal gesproken €6,50 delen door middel van €2,95 van het retour bedrag af te halen. Als u het via een andere vervoerder wilt retourneren zijn de volledige retourkosten voor u zelf. Mocht u vragen hebben over de retournering neem dan contact met ons op.

Voorwaarden voor het retourneren van artikelen

Een artikel dat retour gezonden wordt, moet voldoen aan de onderstaande voorwaarden:
• Het artikel dient inclusief pakbon binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aan Jeans Barn retour te worden gezonden.
• Het artikel dient ongedragen en onbeschadigd te zijn.
• Het artikel dient te zijn voorzien van de aangehechte prijskaart en label(s).
• Het artikel dient deugdelijk te zijn verpakt.
• De retourzending dient voldoende gefrankeerd te zijn.

Let op: alle retourzendingen die niet aan deze voorwaarden voldoen, worden niet geaccepteerd door Jeans Barn!

 

Retourneren van beschadigde of incomplete artikelen

Ondanks de hoge kwaliteit van de artikelen die The Jeans Barn in het assortiment heeft opgenomen, kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat beschadigd of incompleet is.
In dat geval vragen wij u zo spoedig mogelijk telefonisch of per e-mail contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij een passende oplossing kunnen aanbieden.

 

Rekenvoorbeeld 

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, zonder vertraging binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naarmate welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

De klant krijgt zijn/haar betaalde kosten dus altijd terug in het geval van een retournering, waaronder tevens de reeds betaalde verzendkosten. Bij een bestelling met een totaalbedrag van meer dan €75 worden er geen verzendkosten gerekend, die worden dus ook niet terug betaald in het geval van een retournering (omdat er in eerste instantie geen verzendkosten zijn betaald). Een aantal rekenvoorbeelden:

- Een bestelling van in totaal €15,00 levert €4,95 aan verzendkosten op, omdat het totaalbedrag onder de €50 ligt. Het totaal te betalen bedrag door de klant is dus €19,95 . Bij een retournering zal de klant deze €19,95 uiteraard terug krijgen.

- Een bestelling van in totaal €80,00 levert €0,00 aan verzendkosten op, omdat het totaalbedrag boven de €80 ligt. Het totaal te betalen bedrag door de klant is dus €80,00 . Bij een retournering zal de klant dus €80,00 terug krijgen, omdat dat het betaalde bedrag is. Er zijn geen verzendkosten betaald en deze zullen dus ook niet terug worden gestort.

Klachten

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@jeansbarn.nl .

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.