Verzendkosten & Retourneren

 

Alle bestellingen bij Jeans Barn worden netjes door DHL thuisbezorgd. Mocht een artikel niet op voorraad zijn dan informeren wij u hierover per e-mail.
Wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u een Track & Trace code per mail. Zo kunt u altijd zien wat de actuele status van uw bestelling is en wanneer deze geleverd gaat worden. Wilt u niet dat uw pakket eventueel bij de buren afgeleverd wordt, geef dit dan duidelijk aan. Bent u niet thuis? Geen probleem; wanneer uw bestelling door de brievenbus past, hoeft er niemand voor thuis te blijven. Bent u niet in de gelegenheid om het pakket in ontvangst te nemen, dan wordt de volgende dag nogmaals geprobeerd het pakket af te leveren. Daarna kunt u het ophalen bij het postkantoor in uw woonplaats.

Als u na 7 werkdagen nog steeds niets heeft ontvangen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer: +31(0) 73 522 63 33 of via de mail: info@jeansbarn.nl . Wij starten dan een onderzoek naar de oorzaak van dit probleem.

 

Verzendkosten

Wij rekenen boven de €75 GEEN verzendkosten voor Nederland. Bij bestellingen onder €75 brengen wij €4.95 in rekening. Voor Europa geldt: boven €99.00 GRATIS verzending. De tarieven onder de €99.00 zijn als volgt:

  • België: € 6,95
  • Duitsland: € 6,95
  • Frankrijk: € 9,95
  • Zwitserland: € 14,95
  • Italië: € 14,95
  • Oostenrijk: € 14,95
  • De rest van Europa: €19.95

 

Retourneren

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden, dat geldt ook voor alle afgeprijsde artikelen. Het is uiteraard ook toegestaan om het te artikel direct te retourneren in het filiaal van Jeans Barn te Rosmalen. In dat geval heeft u uiteraard geen verzendkosten en krijgt u direct uw geld terug. 

Retourbeleid 

Wanneer u een retour wilt aanmelden kan dit door middel van het retourportaal via account.jeansbarn.nl . Selecteer hier de bestelling waarvan u één of meerdere artikelen wilt retourneren en volg de stappen. Wanneer wij het retourverzoek hebben ontvangen en verwerkt (meestal binnen een dag), sturen wij u een label retour van DHL. Hierbij stemt u in dat wij de retourkosten van normaal gesproken €6,50 delen door middel van €2,95 van het retour bedrag af te halen. Als u het via een andere vervoerder wilt retourneren zijn de volledige retourkosten voor u zelf. Mocht u vragen hebben over de retournering neem dan contact met ons op.

Voorwaarden voor het retourneren van artikelen

Voorwaarden voor het retourneren van artikelen

U heeft 14 dagen de tijd om uw bestelling te herroepen (retour te melden). Na deze melding heeft u nog eens 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. Wij betalen het orderbedrag (inclusief verzendkosten) binnen 14 dagen na uw retourmelding terug, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen wij deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat dit bij een retour goed verpakt is.

Modelformulier voor herroeping  
Klik hier om het.

Retourformulier  
Klik hier om het formulier te downloaden

Retouradres  
Jeans Barn  
Deken Fritsenstraat 63 
5243 VM Rosmalen
Nederland

Retourneren van beschadigde of incomplete artikelen

Ondanks de hoge kwaliteit van de artikelen die The Jeans Barn in het assortiment heeft opgenomen, kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat beschadigd of incompleet is.
In dat geval vragen wij u zo spoedig mogelijk telefonisch of per e-mail contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij een passende oplossing kunnen aanbieden. Houd er rekening mee dat producten na bepaalde tijd kapot kunnen gaan. Dit heet slijtage en na bepaalde tijd kunnen wij er geen garantie meer op bieden.

 

Rekenvoorbeeld 

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, zonder vertraging binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naarmate welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

De klant krijgt zijn/haar betaalde kosten dus altijd terug in het geval van een retournering, waaronder tevens de reeds betaalde verzendkosten. Bij een bestelling met een totaalbedrag van meer dan €75 worden er geen verzendkosten gerekend, die worden dus ook niet terug betaald in het geval van een retournering (omdat er in eerste instantie geen verzendkosten zijn betaald). Een aantal rekenvoorbeelden:

- Een bestelling van in totaal €15,00 levert €4,95 aan verzendkosten op, omdat het totaalbedrag onder de €50 ligt. Het totaal te betalen bedrag door de klant is dus €19,95 . Bij een retournering zal de klant deze €19,95 uiteraard terug krijgen.

- Een bestelling van in totaal €80,00 levert €0,00 aan verzendkosten op, omdat het totaalbedrag boven de €80 ligt. Het totaal te betalen bedrag door de klant is dus €80,00 . Bij een retournering zal de klant dus €80,00 terug krijgen, omdat dat het betaalde bedrag is. Er zijn geen verzendkosten betaald en deze zullen dus ook niet terug worden gestort.

Klachten

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@jeansbarn.nl .

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.